BASTARD: Footnote Number 12
Av Spreafico Eckly & Theatre Replacement (NO/CA)
PREMIERE
Språk: Engelsk
Denne monologen for to personer, en skuespiller og en lyddesigner, søkes det å forsone en tretten år gammel tekst om Roger Federer med sin samtids konfliktfylte tilstand. Stykket oppfordrer deg til å se på en skikkelse – en skikkelse hvis stemme blir endret av digitale hjelpemidler – med den utmattende og buktende oppgaven å spørre hvor mye en skiftende sosial sammenheng burde påvirke hvordan vi leser det skrevne ord – hvordan vi leser fortiden.
Publikum blir pålagt å lese en liten essaysbok som en del av forestillingen. Hvis du trenger briller for å lese bør du ta dem med.
ENGLISH:
This monolog for two people, an actor and a sound designer, asks you to observe a creature — a creature whose voice is being repeatedly modulated through digital means — try to reconcile a 13-year-old piece of writing with their conflicted contemporary condition. It’s an exhaustive and meandering task that questions how much a shifting social context should influence the reading of the written word.
Konsept og originaltekst | James Long og Andrea Spreafico |
Utøver | James Long |
Regi | Andrea Spreafico |
Lyddesign og live-modulering: | Nancy Tam |
Lysdesign | Itai Erdal |
Scenografi | Philippe von Hase |
Co-produsert av | BIT-Teatergarasjen, Rosendal Teater, Carte Blanche. |
Støttet av | Canada Council for the Arts, Norsk Kulturråd og Bergen kommune. |
Besøk oss
Rosendal Teater is placed in the eastern part of Trondheim, at the other side of the crossing near Lademoen Church. The closest bus stop is Rønningsbakken. Bicycle parking at our wall towards the gas station.
Sign up for our newsletter!
And get the latest news on our program, invitations and community offerings once a month.
Design og nettside av Skogen