BASTARD: There is a noise

Noise

BASTARD: There is a noise

Av Hestnes/Popović (DK/NO)

Onsdag kl 18:00 +3 til
Husker du noe av det?

Visninger

  • Onsdag 18. september, 18:00

    Sal 3

    Billett

  • Onsdag 18. september, 21:00

    Sal 3

    Billett

  • Torsdag 19. september, 17:00

    Sal 3

    Billett

  • Torsdag 19. september, 18:30

    Sal 3

    Billett

Pris

220/100

Varighet

50 min

Medvirkende

Konsept, idé, utøvere Freya Sif Hestnes og Marina Popović
Lyddesign og teknisk avvikling Marianna Sangita Angeletaki Røe
Produsent Hestnes/Popović, Andrea Skotland
Produsert med støtte av Fritt Ord, Akademi for Scenekunst / HiØ
Takk til Karmenlara Ely, Dan Safer, Gene Sxip Shirey
+ vis alt

Hestnes/Popović inviterer publikum til et dekket bord, mens de serverer nystekte vafler og historier. Vi skal undersøke minner og gråsonen mellom det vi vet, det vi tror og det vi så vidt kan huske.

Språk: Engelsk

Spørsmålet “Husker du noe av det?” er utgangspunktet for denne forestillingen.

Fra dagboken til en 16 åring i 1945, til et barns flukt fra krig i Sarajevo til Skandinavia i dag; THERE IS A NOISE undersøker hvordan en personlig historie kan ses i en større kollektiv historiefortelling og hvilke muligheter vi har for å relatere til den.

Hestnes/Popovic inviterer publikum til å sitte med rundt et dekket bord, mens de serverer nystekte vafler og historier. THERE IS A NOISE er en undersøkelse av et minne og gråsonen mellom det man vet er sant, det man har hørt og det man så vidt kan huske gjennom akkurat den ene spesielle lukten.

De to scenekunstnere Freya Sif Hestnes og Marina Popovic startet samarbeidet sitt gjennom felles interesse for hukommelse, identitet og den enkeltes plass i det kollektive. I utviklingen av THERE IS A NOISE samarbeidet duoen med lyddesigner og musiker Marianna Sangita Røe om et lydbilde som en fysisk og romlig manifestasjon. Hestnes/Popović jobber med dokumentarisk materiale og leter etter hvordan dette kan være utgangspunkt for komposisjon og et sanselig rom.

ENGLISH:

From the diary of a 16-year-old in 1945, to a child’s escape from war in Sarajevo, to Scandinavia today. There is a Noise  brings to surface the research of how a personal story can find its place in public and the necessity of investigating the personal in our common history. The audience is invited to sit around a table while stories unfold around them in the midst of frying waffle ooze. There is a Noise is an invitation to a memory, an exploration of the landscape between what we know to be true, what we’ve heard and what we can barely remember.