Working with children

Working Children

Working with children

Av Nicola Gunn (AU)

28. mai kl 19:00 +1 til

Visninger

  • Torsdag 28. mai, 19:00

    Sal 1

    Billett

  • Fredag 29. mai, 19:00

    Sal 1

    Billett

Pris

220/100

Varighet

70 min

Medvirkende

Artist: Nicola Gunn
Co-production: Bit Teatergarasjen, Rosendal Teater and Carte Blanche, The Norwegian National Company of Contemporary Dance.
Supported by: Norsk Kulturråd, Bergen Kommune, the Australian Government through the Australia Council, its arts funding and advisory body and Bergen Dansesenter.
+ vis alt

«Dyr og barn på scenen er «risky business» i teatret, sies det. Når en forberedt, profesjonell danser lærer uforberedte barn trinnene live foran publikum, hvor risikabelt er ikke det? Det kan ses på som uforsvarlig, men også som en tillitserklæring til barn og publikum. Kanskje kan vi klare både å se humoren, det sårbare og det vakre i det uferdige. Kanskje kan vi anerkjenne verdien i det som ikke er perfekt, det som er på vei mot noe og er i prosess.»

Working with Children stuper ut i problemstillinger knyttet til intimitet og eksponering, og det å arbeide med barn i samtidsteateret. Forestillingen iscenesetter en radikal form for sårbarhet på en måte som er både morsom og følelsesladet, og inviterer publikum til å tenke rundt språkets virkninger på kroppen. Gjennom en oppsamling av tilsynelatende usammenhengende anekdoter, leker Nicola Gunn med ideen om at alternative måter å lytte og stille spørsmål på, kan avle alternative måter å være på.

Språk: Engelsk

ENGLISH
Playful account of working with children and other moral minefields.

Working with Children looks at the problem of intimacy and exposure, and the curiosity of working with children in contemporary performance. In a work that is both funny and surprisingly affective, it is an attempt to perform a kind of radical vulnerability. Through an accumulation of seemingly unconnected anecdotes, the audience is invited to wonder about the effect of language on the body, playing with the idea that we can find a different way of behaving by finding a different way of inquiring and of listening.